-
Fortsätt följ mig instagram: projekt_cuda
De gamla blogginläggen kommer att vara kvar för den som vill titta på det men allt nytt som händer kommer jag posta på intagram under projekt_cuda
-
Skelett i sparklådan!
Blev nästan rädd när denna kom krypande ut när jag kapade Jag anar att det var här den bodde? Tur man har något som stöttar så man inte trillar omkull.
-
Täckplåt?
Hmmmm ja man funderar ju varför man lägger en skarv för en ny plåt här? Aaaaa för att man inte orkar ta bort den gamla, vad säger man!!!!!!!
-
Avbalkning
Så då har det landat 109kg plåt. Nu är det bara att sätta fart, först någon from av jigg så man hittar tillbaka med allt. Lite sågande och någon kapskiva senare så ligger balken på golvet och myser.
-
Snigelfart
Väntans tider är inte förbi när det gäller delar så man får titta på annat så länge. Produktionssvetsar av inte punkter kan ju vara intressant Finns lite här och var, ska det vara såhär eller är det någon reservplan för något annat kan man ju undra.
-
Många hål blir det!
När det handlar om att ta rätt på andras lagningar slutar man aldrig att förvånas. Ta detta som exempel, inte ens ta bort det gamla utan bara slakta en dörrsida och lite klet och så vips var det nytt *suck* Nästa steg var att försöka få ur större delen av golvet för att kunna mäta vart balkar och brackets ska sitta. En såg en kap och det blev ett stort hål.
-
Sparka rosten
Valde att ta en titt på hur rostig sparklådan var. Som jag anade så var det ett överspacklat hål med på köpet samt ett råttbo som ligger längst in. Trots att balkarna ser rostiga ut så var de okej men eftersom någon sanslöst inte smart person kapat av hela tvärgående balken så kommer den att behöva bytas.
-
Rost och balk
Har börjat titta på de främre balkarna och om de går att laga. Vill ha kvar struktur och så mycket som går av originalet. Efter att ha kapat lite så blir det att ta en funderare på nästa steg. Var tvungen att testa en punktsvetsborr då jag var lite tveksam till denna. Borren fungerade bättre än väntat så frågan blir hur många punkter per borr den orkar med.
-
Höga mål
Att bygga en jigg med mätpunkter var lurigare än jag trott. Åter igen så ska man inte lita på all information man hittar både på internet och i böcker. Har kontrollmätt på tre stycken bilar så nu är besluten tagna och bilen står på plats.
-
Det går framåt :-)
Måste ju äta för att orka har jag hört, tur det finns alternativ. Tänk om man hade en flyghangar så man inte behöver vara logistikproffs. Växellådan är inte något man kastar upp på hyllan heller, men jag har en plan så nu gäller det bara att landa i den också.